Maju Melayu Perkasa!

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

27 April 2009

Kopi ramuan habbatus sawda

'

Aroma kopi sawda’ mampu memberi kepuasan kepada setiap penggemar minuman ini.




PENGGEMAR minuman kafein pastinya akan tergoda dengan keharuman aroma kopi yang mampu membuatkan hari mereka sentiasa segar dan cergas.

Kenikmatan itu terus menjadi pilihan penggemar kopi kerana kebanyakan produk yang berada di pasaran mempunyai resipi kesihatan tersendiri.

Sebuah syarikat pemasaran tempatan, Corpora Corporation Sdn. Bhd. juga tidak mahu ketinggalan menyertai kerancakan bisnes minuman berasaskan kopi dengan memperkenalkan produk kopi habbatus sawda'. Ia merupakan sejenis minuman yang dicampur dengan tumbuhan herba.

Idea untuk menggunakan ramuan itu apabila mereka kajian menunjukkan habbatus sawda' mengandungi fostat, ion, karbohidrat dan antibiotik.

Kopi itu juga ditambah dengan beberapa jenis herba dan bahan lain seperti ubi jaga, tongkat Ali, gingko biloba, krimer dan gula halus.

Meskipun baru beroperasi selama dua tahun, syarikat Corpora Corporation Sdn. Bhd. cukup menerima sambutan menggalakkan daripada orang ramai.

Ini kerana pada tahun pertama bisnes itu, kopi sawda' mampu meraih jualan antara 30,000 hingga 40,000 unit kopi setiap bulan.


KOPI Sawda mengandungi pelbagai jenis herba dan ramuan terbaik.



PENGARAH Syarikat Corpora Corporation Sdn. Bhd. Mohd Hasyim Ngadiman.


"Angka itu cukup membanggakan walaupun pengguna mempunyai pelbagai pilihan jenis kopi yang lain, namun kemasukan produk kami turut mendapat perhatian.

"Selain menjual dalam bentuk kotak yang mengandungi 15 paket, kami juga menjualnya secara papan khusus untuk edaran di kedai-kedai makanan," jelas pengarah urusannya, Mohd. Hasyim Ngadiman baru-baru ini.

Menurutnya lagi, kopi sawda' bukan saja mengandungi khasiat herba habbatus sawda', malah ia juga dikisar bersama tongkat Ali yang terkenal sebagai raja herba.

Sementara itu, penggemar minuman kopi juga tidak perlu risau dengan status halal produk kopi sawda'. Ia dikilangkan di bawah Mais Food Industries Sdn. Bhd. (Mais Food) yang dikelolakan oleh Majlis Agama Islam Selangor (MAIS).

Terbaru, syarikat tersebut mengeluarkan produk lain yang berunsurkan produk kesihatan iaitu colostrum bioactive plus dan kapsul sawda.