Maju Melayu Perkasa!

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

31 Mei 2008

Penting jaga kebersihan diri




RANGKAIAN produk Lifebuoy yang dipercayai di seluruh dunia.

Sabun antibakteria Lifebuoy beri perlindungan total untuk seisi keluarga

MENJAUHI kekotoran serta lokasi yang tidak bersih belum tentu menjamin seseorang itu bebas daripada jangkitan kuman. Bagi mereka yang beranggapan menjauhi tempat atau benda kotor sememangnya silap kerana kuman yang berada di sekeliling mudah merebak seperti bakteria dan virus.

Mengikut pandangan orang ramai, cara terbaik untuk mengekalkan kebersihan serta mendapat perlindungan daripada kuman dan virus ialah dengan mengekalkan kebersihan diri. Ini bermakna anda perlu kerap mandi, memakai pakaian bersih dan membasuh tangan.


Menggunakan sabun antibakteria yang baik juga dapat memberikan tubuh badan kita satu lapisan perlindungan tambahan yang boleh menghalang mikroorganisma merbahaya.

Tahap kebersihan diri yang rendah bukan saja menjejaskan kesihatan kita. Ia pernah dikatakan sebagai penyebab epidemik kesihatan yang besar sebelum ini, khususnya di kawasan-kawasan beriklim panas dan sederhana.

Malaysia dalam tahun kebelakangan ini menyaksikan beberapa insiden penyakit tangan, kaki dan mulut (HFMD) pada skala epidemik dengan insiden terbaru berlaku pada 2006. Baru-baru ini, HFMD juga direkodkan di Singapura dan China di mana negara terbabit juga berjaya mengawal situasi itu.

Kebarangkalian untuk orang dewasa dijangkiti penyakit HFMD adalah sedikit sekiranya mereka terdedah dengan virus itu, tetapi kanak-kanak adalah golongan yang paling senang dijangkiti oleh penyakit ini.

Virus HFMD berjangkit melalui sentuhan dan akan mudah merebak di kalangan kanak-kanak kerana mereka kurang peka serta suka bergaul dengan bebas. Seorang kanak-kanak yang dijangkiti akan mempamerkan simptom seperti demam, sakit kerongkong dan melepuh di tapak tangan dan tapak kaki.

Biarpun mengikut kelazimannya penyakit HFMD ia tidak mengancam nyawa, ia secara tidak langsung boleh mengakibatkan ketidakselesaan kepada penghidapnya.

Kaedah paling efektif untuk mengurangkan risiko dijangkiti virus ialah dengan mengekalkan tahap kebersihan diri yang tinggi. Bersihkan kediaman dan semua permukaan tempat kerja anda selalu bagi memastikan ia bebas daripada kuman, gunakan tisu bersih atau sapu tangan, dan mengelak daripada menyentuh orang yang dijangkiti adalah antara kaedah-kaedah untuk mengurangkan risiko dijangkiti penyakit itu.

Satu lagi kaedah pencegahan yang mudah dan efektif ialah selalu membasuh tangan menggunakan sabun antibakteria. Mengamalkan tahap kebersihan diri yang tinggi adalah amat penting untuk mengekalkan kualiti hidup yang baik.

Lifebuoy menjamin perlindungan antibakteria

LIFEBUOY adalah sabun perlindungan kuman nombor satu di dunia yang mula diperkenalkan pada 1894 bagi membantu orang ramai meningkatkan tahap kebersihan diri mereka. Selama lebih satu abad Lifebuoy sentiasa berevolusi bagi menepati keperluan pengguna yang sering berubah.

Sabun mandian Lifebuoy menekankan pendekatan kesihatan melalui kebersihan diri secara konsisten selama 110 tahun. Kempen yang dijalankan sekitar tahun 1930-an di Amerika Syarikat (AS) berjudul, ‘clean hands help guard health’ menggalakkan penggunaan sabun Lifebuoy untuk membunuh kuman di tangan yang boleh mengakibatkan masalah kesihatan.

Kempen yang hampir sama masih diteruskan sehingga kini. Ia berbentuk program pendidikan kebersihan diri Lifebuoy dan kini hangat dilaksanakan di negara seperti India, Bangladesh, Pakistan, Sri Lanka, Indonesia dan Vietnam.

Sabun antibakteria tulen Lifebuoy berupaya membersih kulit dengan baik serta amat sesuai dan disyorkan untuk melindungi seluruh keluarga. Dengan menggunakan sabun antibakteria Lifebuoy, keluarga anda akan mendapat perlindungan tambahan, menikmati sekuriti serta berupaya menangani cabaran harian tanpa keraguan.

Hari ini, seramai lebih 1.6 bilion orang di seluruh dunia yakin Lifebuoy mampu memberi perlindungan tambahan dan kebersihan maksimum untuk seisi keluarga, sekali gus menghindar mereka daripada kuman dan kotoran degil. Yakinlah dengan Lifebuoy hari ini - lindungi keluarga anda daripada kuman.

Lifebuoy, jaminan perlindungan di saat-saat anda memerlukannya!