Maju Melayu Perkasa!

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

20 Julai 2008

Tuanku Ja'afar mahu rakyat fikir ringan beban kewangan





KUALA PILAH: Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Ja'afar Tuanku Abdul Rahman mahu rakyat tidak hilang punca dan hala tuju dalam berdepan dengan kenaikan harga bahan api dan keperluan harian.

Baginda bertitah, rakyat sebaliknya perlu memikirkan strategi untuk meringankan beban kewangan dengan melaksanakan amalan berjimat cermat, menabung wang berlebihan dan meningkatkan produktiviti dalam mewujudkan kekayaan.


“Ini masalah global. Penyelesaiannya juga memerlukan tindakan global. Beta yakin rakyat negeri ini mempunyai nilai diri yang kental dan teguh serta jati diri yang kuat untuk mengatasinya,” titah Tuanku Ja'afar pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran sempena Hari Keputeraan Ke-86 baginda, di Istana Seri Menanti, dekat sini semalam.

Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, Datuk Norzam Mohd Nor mengetuai senarai penerima darjah dan pingat kebesaran apabila dikurniakan Darjah Dato' Setia Negeri Sembilan (DSNS) membawa gelaran Datuk. Turut menerima darjah itu ialah angkasawan negara, Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha.

Tuanku Ja'afar bertitah, rakyat perlu menyahut seruan kerajaan yang menggalakkan bercucuk tanam sayur-sayuran di kawasan tanah lapang, termasuk di halaman rumah masing-masing sekali gus mengatasi masalah tanah terbiar di negeri ini.